söndag 27 december 2015

Nu har julmaten nästan omsatts av den kroppsliga metabolins mekanismer i enkla beståndsdelar, vilka de nu sedan är. Under helgen har Youtube-Videorna besökts ivrigt och den mest besökta är Ralf Sundberg med 178 besök och minst jag med några besök. Fint att man har hittat materialet. Trots att jag ligger lägst i statistiken kommenterade Dr Matti Tolonen på mitt inslag och hänvisade till intressanta artiklar på hans egna hemsida angående näringslära/råd för cancersjuka. http://www.tritolonen.fi/artikkelit/138-syopatautien-taydentava-ravitsemushoito    Baserat på ett snabbt studium av sidans råd och målgrupp slöt jag mig till att  målgruppen i huvudsak är patienter som genomgått kemoterapi och bestrålningbehanling. Men detta hindrar inte att många avråden passar utmärkt för cancersjuka i allmänhet och för att förbättra immunförsvaret. Läs och gör egna slutsatser. Förutom Antti Heikkiläs sida är denna en avde få finskspråkiga, och också därför  mycket värdefull.

Vi hörs Peter Flander


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar