tisdag 17 november 2015

Gitta och jag har blivit intresserade av joniserat silver, som lär skall ha många helande egenskaper. gå in på http://www.ion-silver.com   . Han skrev en artikel om silvret som nog kanske är lite översvallande, men mycket är sant  http://www.2000taletsvetenskap.nu/tidning/03nr2/03-2art1.htm                 
Gitta har haft en mycket elak hosta snart i 20 år, och hennes spirometertest visade knappt 20% resterande lungkapacitet, vilket är mycket nära minimum för att kunna leva ett icke sängliggande liv. Karl Arfors och Lasse berättade om jonsilver vilket vi inte noteradeade till en början. Men då de goda råden började bli dåliga, och läkarna inte åstadkommit någon förbättring under hela denna tid började Gitta inhalera jonsilver den 25.09.2015. Jonsilver, eller kollodialt silver är en vattensilverblandning där silvret förkommer simmande omkring i form av både ioner och molekylärt silversom i en halt av 10 ppm(delar av miljonen) . Verkan var omedelbar, och Gittas aktiva lungkapaciet ökade under två veckor med 45%, dvs steg till 28%, och är idag i skrivande stund 30%. Jonsilvret förorsakar på en kort tid det som läkarna inte klarat på 20 år. Hostan har delvis kommit tillbaka pga en lindrig förkylning.
Ganska remarkabelt. Det finns mycket annat som jonsilvret kan utföra förutom det sagda och vattenrening. Vi behövde mera jonsilver och jag loggade in på återförsäljaren i Finlandsom råkar verka i Lovisatrakten. Där spenderade vi tre intressanta timmar och fick en källa av alternativa produkter som vi använder varje dag. Butiken heter www.viidakkotohtori.fi   och där finns det mycket intressanta hälsoprodukter, som b.la. ozonerin och ionisering av luften. Glädjande att det finns en sådan butik i våra knutar.
En avvåra vänner som  deltog på seminariet är en inbiten skeptiker. Vännen hade mätt sitt blodtryck före seminariet, som var då 130. Pga av seminariet ändrade hon sin diet och på en vecka hade blodtrycket sjunkit till 100. Hm, nu förstår hon ingenting utan måste fråga sitatinläkare om råd. Jag vet nog hurudana råd hon får. Men i allafall beundrar jag henne för sin frimodighet.
En annan tjuter huj så hemskt, varje gång Gitta föreslår något i alternativ riktning eller föränringar i diet.  Jag tyder allt detta på att det nya som yppas upprör pga att de ser en möjlighet men kan inte utåt medgeatt det ligger något i det.

Det att fysiologin förändras då an ändrar på dieten är klart, men ifall du vill genomföra hållbara förändringar kunde det vara  bra att beakta följande lista (Get started with ketogen diet)
                               
                                  1. Förändra din diet
                                  2. Ta itu med dina största stressfaktorer
                                  3. Förbättra din fysiska och sociala miljö
                                  4. Börja med en positiv uppbyggande  "mind/body" övning

Själv har jag förändrat 1. totalt och extremt. Arbetar med 2. och gjort några förändringar, men inte tillräckliga. I punkt3. har jag en hel del att åtgärda. Jag umgås inte i kretsar jag inte trivs i. punkt 4. försöker jag  tänka mera positivt än tidigare och lyckas ibland. Meditation eller dyligt har jag inte ännu återupptagit. Så det finns ännu mycket jag kan göra. Trots det, har det lilla jag gjort förorsakat  stora positiva förändringar i mitt liv.Maten är den vikitgaste faktorn, och inte är det förbjudet att se allt positivt och vara glad som en lärka. Men kanske inte helt nödvändigt ifall man inte har den läggningen. Men vad vet jag ?

Idag har Gittas kök bjudit på;
Frukost, Turkisk youghurt 10% fett med nötter, chiafrön, svartavinbär, blåbär, goijbär och ett kokt egg och grönt te.
Lunch, ganska sent, Vi åt upp resten av gårdagens Sweinbraten med surkål.
Middag. Kalvlever och sallad men rivna morötter, finskivad fenkol, syltad ingefära, lingon och mycket olivolja . Inget vin för min del.

Vi hörs  Peter











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar