torsdag 26 november 2015

Hej,

Min favoritbloggare är Antti Heikkilä, en vassare penna får man söka efter. Han har gått i spetsen för kostbehandling av diabetes i många år och fått lida för det. Etablissemanget har försökt utesluta honom från läkarförbundet m.m. Alternativtänkande är inte tillåtet i detta auktoriteternas förlovade land. Därmed sker heller ingen förbättring i Folkhälsan.

Gå in och titta på Heikkiläs blogg http://www.anttiheikkila.com/blogi/ . Kolla även äldre inlägg, de är alla sällsynt aktuella.

En annan förnuftig skribent är svensken Lars Bern som suttit med i Svenska Cancerfonden m.m. Bl.a. hans senaste blogginlägg http://antropocene.se/2015/november/cancer-nagra-rad-till-gamla-vanner-i.html är verkligt läsvärd.

Nu förbereder jag mig för debatt om diabetes på Pikkuparlamentti 1.12. kl 16.30.

På Hanaholmseminariet 7.11. framförde jag en egenhändigt skriven text till Cornelis Vreeswijks melodi Hönan Agda, där ordet Hippokrati lanserades, Så här går den:


HIPPOKRATI-visan

Text: Lasse Nybergh

Mel: Hönan Agda av C Vreeswijk

Den här visan skall nu spridas

ibland människor som idas

bry sig om sin kropp och hälsa

målet är att folket frälsa

Här skall kämpas för nåt vettigt

fast det kan ibland va svettigt

Det må kallas förmynderi

jag säger: HIPPOKRATI

 

Vi skall äta ekologiskt

helt naturligt, antroposofiskt!

Strunta fan i GMO för

just den skiten jorden förstör

Kött och smör av kor som betar

emot margarin vi stretar

Det må kallas förmynderi

jag säger: HIPPOKRATI

 

Av det sagda ska ni veta

vi hålls lagom inte feta

Det vi äter gör oss friska

och det sker helt utan piska.

Intentionen är klar och fin

låt maten va din medicin !

Det må kallas förmynderi

jag säger: HIPPOKRATI

 

Sensmoralen är ren och klar

ansvar för din kropp du har

bara äta rätt och njuta

kolhydraterna förskjuta !

Strunt i det vad andra pratar

det är du själv som dig matar

Det må kallas förmynderi

jag säger: HIPPOKRATI



Vi hörs

Hippokraten Lasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar